Zaterdag 9 februari t/m zaterdag 16 februari 2019

Andorra

zaterdag 9 februari t/m zaterdag 16 februari 2019

Als je comfortabel en bij daglicht wil reizen naar de sneeuw kies je voor onze vliegreis naar Andorra. Velen van onze Andorragangers roepen al jaren “Kan het hotel niet luxer met meer comfort?” Ja, dat kan: dit jaar hebben we gekozen voor het luxe 5 ***** hotel “Ski Plaza” met uitgebreide wellness in het rustige plaatsje Canillo. De ingrediënten van deze reis zijn: een machtig mooi skigebied Grand Valira voor alle niveau skiërs en een prachtig gastvrij hotel.

Jij gaat toch ook mee!

Highlights:

• 210 km aaneengesloten skipiste voor alle niveaus skiërs,
    • 5***** hotel Ski Plaza met uitgebreide Wellness,
    • Hotel ligt dichtbij de lift,
    • Half Pension met uitgebreid ontbijtbuffet en heerlijk diner,
    • Aantrekkelijke skipasprijzen! Vanaf 70 zelfs gratis.

Skigebied

Het  zonnige skigebied Grand Valira is het hoogstgelegen skigebied van de Pyreneën. Canillo (1.500 m) is het oudste dorp van Andorra. Het dorp biedt zicht op mooie berglandschappen en is rustig gelegen. Boven Canillo bevindt zich een schitterende, zonnige en lange blauwe afdaling (Rossinyol) die uitermate geschikt is om dagelijks “even” in te skiën. Na het in skiën ligt de weg open om flinke dagtochten te maken. Op de pistes zijn aardige restaurantjes waar je heerlijk kunt genieten van de goede dingen van het leven

Geef je als voorbereiding op voor onze sneeuwfittraining in de duinen.

Bekijk het  Grand Valira skigebied in detail

Hotel

We logeren in Hotel Ski Plaza. Dit prachtige 5 sterren hotel ligt midden in het centrum van het plaatsje Canillo. Je kunt hier genieten van het heerlijke halfpension met ruime ontbijt en diner keuze met dagelijkse variatie. De 2-persoons slaapkamers zijn ruim bemeten en voorzien van alle voorzieningen. Daar bovenop mocht je na een lange ski dag lekker willen relaxen ben je van harte welkom in het prachtige wellness center. Het personeel wordt door vele reizigers als zeer vriendelijk aangezien en staat dan ook dag en nacht voor je klaar. Met maar een “paar” stappen naar buiten sta je al bij de gondel.

… Quote van vorig seizoen: “Het skigebied Grand Valira voldoet aan mijn wensen t.w. veel zon, pistes voor alle niveaus, lekkere eettentjes maar het hotel mag wel iets meer luxe en comfort hebben! Rijnlandse Ski Vereniging zoek eens een ander hotel!”

Dat laatste verzoek is nu gehonoreerd!

Reissom

De prijs voor deze 8 daagse vliegreis / luxe hotel met wellness en een 2-persoonskamer bedraagt € 850,- per persoon voor de eerste 20 aanmeldingen. Voor een 1-persoonskamer wordt een toeslag van € 210,- berekend. De 1-persoonskamers zijn zeer beperkt beschikbaar en alleen op aanvraag. We kunnen je als alleenreizende ook – zonder meerprijs – indelen op een meerpersoonskamer.

Bij deze reissom is inbegrepen:

• een pré-unie voorafgaand aan de reis,
  • een retour vlucht Schiphol – Barcelona (El Prat),
  • een retour bustransfer Barcelona El Prat naar Canillo,
  • verblijf in 5***** hotel met wellness en een 2-persoonskamer met ontbijt en diner
  • reisbegeleiding,
  • fooien en toeristenbelasting,
  • een reünie, enkele weken na de reis.

Geef bij boeking op welke skipas je wilt.

Vanaf 70 jaar is de skipas gratis! Senioren (65- 70) is skipasprijs 30 euro per dag (prijs 2018).

Reisbegeleiding

Jaap Rietdijk

reisbegeleider

tel. 06-55588621 (na 19.00 uur)
Gerhard Surink

reisbegeleider

tel. 0172-438668 of 06-11394259

Wil je ook gezellig mee op reis, maar ben je nog geen lid?

De Rijnlandse Skivereniging is een gezellige club. Wij organiseren onze skireizen zelf met eigen mensen, vrijwilligers, die daar veel ervaring in hebben. De vereniging bestaat al 52 jaar. We hebben leden die zowel jong als oud zijn.

Diversiteit, familiegevoel

Verslag van de Andorra reis 2018

Na wat omtrekkende bewegingen o.a. door een sneeuw-wandel-dag op maandag (in de vele verse sneeuw in de prachtige Engelse vallei (verlaten)), vandaag weer een echte ski-dag. Om half 10 met bijna het voltallige gezelschap (behalve 2 pechvogels, 2 “lessers” en 2 vrije skiërs) vertrokken naar het meest verre gedeelte van dit skigebied: Pas de la Case in Frankrijk. Helder weer, pittig koud (-14) en mooie geprepareerde pistes. Skiën maar…… Niet te druk op de pistes, mooie omgeving. Voordat we er erg in hebben is het koffietijd en om half 1 zijn we al op de verste plek van dit gebied voor een lunch. Wisten jullie dat het als je flesje (door luchtdrukverschillen?, hoe zat dat ook al weer?) open gaat en langzaam leeg loopt, gewoon ijspegels aan je jas geeft in Andorra? Daarna weer aan de terugtocht naar Soldeu. Meer zon…. Om 4 uur daar aangekomen en op een zonnig, koud buitenterras (te ver) afgekoeld van alle inspanningen. Kortom: echt wintersport.

Foto’s Andorra reis