Zeer speciale wintersportreis

Japan

donderdag 7 februari t/m woensdag 20 februari 2019

Een unieke (mogelijk eenmalige) wintersport- en kennismakingsreis naar Japan. Vorig seizoen vulden ca. 40 leden ‘ja’ in bij de vraag of ze mee zouden willen gaan als de RSV een reis naar Japan zou organiseren. Meerdere gaven aan meer informatie te wilen ontvangen. Op basis hiervan is besloten: we gaan naar Japan!
Dit is een groepsreis die nergens anders in Nederland zo wordt aangeboden!

In Japan gaan we skiën in een tweetal gebieden én kennismaken met een heel andere cultuur door een tweetal steden te verkennen: Nagano en Tokyo.

Voor 23 personen hebben we plaatsen gereserveerd in het vliegtuig en diverse hotels. De sluitingsdatum is al snel: 15 oktober 2018. Let op: vol = vol.

Jij gaat toch ook mee!

Highlights:

• ….

Skiën in Japan 日本のスキー

In deze RSV reis naar Japan bezoeken we 2 skigebieden. 20 meter sneeuw per seizoen is voor de Japanners normaal. De verhalen over de poedersneeuw maakt Japan in alle opzichten waar. De skigebieden in Japan liggen veel lager in vergelijking met de Alpen. Geen mooie bergtoppen dus, maar wél altijd skiën tussen de bomen. Verder zijn de skigebieden in Japan kleinschaliger. Geen skigebieden met honderden kilometers aan piste maar kleine, knusse gebieden waar jij als wintersporter centraal staat. De sfeer is vriendelijk en persoonlijk en een totaal andere ervaring dan je gewend bent in de Europese Alpen.

Programma (indicatie)

Dag 1: Vertrek vanaf Amsterdam.
Dag 2: Aankomst Tokyo en transfer naar Nagano.
Dag 3: Met gids door Nagano en transfer naar Nozawa Onsen.
Dag 4 & 5: Skiën in Nozawa Onsen.
Dag 6: Bezoek Wild Snowmonkey Park.
Dag 7: Transfer naar Shiga Kogen Resort (minder dan 2 u.).
Dag 8, 9 & 10: Skiën in Shiga Kogen.
Dag 11: Transfer naar Tokyo en daar met een gids op pad.
Dag 12 & 13: Twee dagen vrij in Tokyo.
Dag 14: Dagvlucht en aankomst in Amsterdam.

Skigebieden

Nozawa Onsen Japan is een paradijselijk skioord in de buurt van Nagano. Het charmante dorp biedt een interessante en traditionele Japanse ervaring. Het dorp staat bekend om een overvloed aan warmwaterbronnen die werden ontdekt in de 8e eeuw. Stoom stijgt overal op tussen de bedrijvige smalle geplaveide straten en de traditionele “ryokan-inns” en winkels. Nozawa Onsen Snow Resort één van de populairste skigebieden in Japan vanwege het grote aantal verschillende soorten pistes, de hoeveelheid sneeuw, het mooie traditionele dorp, de gezinsvriendelijkheid én omdat de Engels sprekende gasten goed worden verzorgd .
Bekijk hier de pistekaart van Nozawa Onsen.

Shigakogen in Nagano Japan is een goede all-rounder als een skivakantiebestemming. Het kreeg voor het eerst internationale bekendheid toen het verschillende evenementen organiseerde op de Olympische Winterspelen van 1998 in Nagano, waaronder de dames downhill, slalom, super G en snowboarden. Sinds die tijd zijn vele andere skiërs en snowboarders naar de Shiga Kogen-skigebieden getrokken om een voorproefje te krijgen van wat dit gebied te bieden heeft.
Shiga Kogen biedt een grote verscheidenheid aan ski- en snowboardterreinen en kwaliteitssneeuw, omdat het het op een na hoogste skigebied in Japan is. Het wordt niet voor niets Shiga Heights genoemd (Kogen betekent hoogtes of hooglanden)!

Geef je als voorbereiding op voor onze sneeuwfittraining in de duinen.

Kaart van Japan

Hotel

Omdat Japan op een andere wijze omgaat met het reserveren van kamers hebben we nog niet alle accommodaties definitief vastgelegd, maar nadere details van de hotels en wijze van verblijf (ontbijt/half pension enz.) kunnen mogelijk nog veranderen.

Reissom (indicatie)

De prijsindicatie voor deze bijzondere reis is ca. € 2.800,- per persoon.

In deze reissom is inbegrepen:

• een pré-unie voorafgaand aan de reis,
  • vliegreis Amsterdam – Tokyo v.v.,
  • transfers naar Nagano en de ski-resorts,
  • skipassen,
  • lokale gids voor ondersteuning,
  • hotelaccommodaties,
  • reisbegeleiding,
  • fooien en toeristenbelasting,
  • een reünie, enkele weken na de reis.

Indien nadere informatie gewenst is

Victor Nihot

tel. 06-2249432
of mail: v.nihot@flexoperator.nl

Wil je ook gezellig mee op reis, maar ben je nog geen lid?

De Rijnlandse Skivereniging is een gezellige club. Wij organiseren onze skireizen zelf met eigen mensen, vrijwilligers, die daar veel ervaring in hebben. De vereniging bestaat al 52 jaar. We hebben leden die zowel jong als oud zijn.

Diversiteit, familiegevoel