Vrijdag 21 december t/m zondag 30 december 2018

Sestrière

Inschrijfdatum voorbij. Kan niet meer worden ingeschreven.

Sestrière, Italië

vrijdag 21 december t/m zondag 30 december 2018

Sestrière ligt op 2.035m hoogte centraal in het vrij sneeuwzeker skigebied Via Lattea (tot 2.850 m) en ligt in het noordwesten van Italië op de grens met Frankrijk. Het is voor beginners en gevorderden een geschikte bestemming. We verblijven in een kleinschalig familiehotel en in het dorp is een spa en wellnesscentrum, een overdekt zwembad en een rodelbaan.

Jij gaat toch ook mee?

Highlights:

• 400 km skipiste
  • avondskiën onder de sterrenhemel
  • gezellig kleinschalig familiehotel
  • skibushalte voor hotel
  • 1x diner bij kaarslicht
  • traditionele Italiaanse keuken/heerlijke lokale Piemonte-gerechten
  • Voortreffelijke wijnkaart

Skigebied

Via Lattea is met zo’n 400 km aan pistes het grootste aaneengesloten skigebied van Italië en ligt in het noordwesten van Italië op de grens met Frankrijk. Het is een vrij sneeuwzeker skigebied met toppen tot 2.850m. Via Lattea is aantrekkelijk voor zowel beginnende als gevorderde skiërs en snowboarders, maar ook langlaufers kunnen hier mooie loipes vinden. Sestrière (2.035m) ligt centraal in het skigebied met een uitgebreide keuze aan vooral rode pistes en snelle, moderne liften: de beste plek in het gebied om mooie tochten te kunnen maken. De skipas is de hele week geschikt voor het Italiaanse gebied (ca. 340 km) en 1 dag voor het Franse deel (ca. 60 km). Dit is de link naar de webcam van het skigebied.

Geef je als voorbereiding op voor onze sneeuwfittraining in de duinen.

Bekijk het Via Lattea skigebied in detail

Hotel

We verblijven in Hotel Sud-Ovest met sfeervolle lounge met bar en restaurant in het dorp Sestrière gelegen dichtbij het centrum (400 m) en op ca. 900 meter van de skiliften (gratis skibus stopt voor de deur). De Monte Fraiteve piste loopt achter het hotel langs (met ski’s vanuit hotel bereikbaar) en een langlaufloipe ligt vlakbij het hotel. Het hotel heeft zowel een skiberging aan de piste als in het hotel.

De kamers zijn voorzien van tv, telefoon, kluisje, badkamer met douche, haardroger en toilet. Je geniet van een goed ontbijtbuffet en ’s avonds word je verwend met een driegangendiner met veel heerlijke lokale Piemonte-gerechten en de traditionele Italiaanse keuken. Er is een goede wijnkaart. Eénmaal per week diner bij kaarslicht. In het hotel is gratis Wifi aanwezig.

… Opnieuw mijn grenzen verlegd.

En wat een mooie dag was het weer. Koud, maar geen wind en een zonnetje erbij. Nu moe en voldaan aan de glühwein en met de anderen in de groep elkaars avonturen delen.

Dat is het mooie van een vakantie met de skivereniging!

Liesbeth

Reissom

De prijs voor een 2-persoonskamer bedraagt € 775,- per persoon. Een 1-persoonskamer is € 985,-. Er is een beperkt aantal 1-persoonskamers beschikbaar. We kunnen je als alleenreizende ook – zonder meerprijs – indelen op een meerpersoonskamer.

In deze reissom is inbegrepen:

• een pré-unie voorafgaand aan de reis,
  • vervoer per Royal Class bus (opstapplaats Leiderdorp),
  • verblijf in 2-, 3- of 4-persoonskamer met ontbijt en diner
  • reisbegeleiding,
  • fooien en toeristenbelasting,
  • een reünie, enkele weken na de reis.

Geef bij boeking op welke skipas je wilt:

dagen senioren kinderen kinderen anderen
2009-2010 vanaf 2010

Go/NoGo datum is 28 september 2018.

Deze reis zal met een Royal Class bus worden uitgevoerd, mits het aantal deelnemers voldoende is. Het aantal deelnemers op 28 september 2018 is hiervoor bepalend. Met een te klein aantal deelnemers willen we de reis met eigen vervoer laten doorgaan. De vervoerskosten worden dan met elkaar gedragen en verrekend.

Meld je daarom snel aan!

Reisbegeleiding

Diana van Leeuwen

reisbegeleider

tel. 06-10793672
Nineke Compier

reisbegeleider

tel. 071-8896922

Wil je ook gezellig mee op reis, maar ben je nog geen lid?

De Rijnlandse Skivereniging is een gezellige club. Wij organiseren onze skireizen zelf met eigen mensen, vrijwilligers, die daar veel ervaring in hebben. De vereniging bestaat al 52 jaar. We hebben leden die zowel jong als oud zijn.

Diversiteit, familiegevoel

Reisfragment Via Lattea

… Zolang we aan de hoge kant blijven is het goed skiën, wat lager wordt het zwaar. De groep blijft mooi bij elkaar en binnen het tijdschema bereiken we de Franse grens. Niemand vraagt naar ons paspoort, jammer. Duidelijk staat op de piste aangegeven, hier staat u nog in Italië en daar bent u in Frankrijk. We stappen in een snelle lift naar boven: 6 stoeltjes en een gondel wisselen elkaar om en om af. Nog nooit gezien. We komen op een plateau met diverse zwarte en rode afdalingen. We kiezen voor een mooie zwarte en maken vervolgens een lange afdaling richting koffiepauze. Omdat de tijd dringt combineren we dit met de lunch op een zonovergoten terras. We gaan gesterkt weer op pad. Er zijn mooie afdalingen die we helaas niet allemaal kunnen doen …

(maart 2012)