Dinsdag 15 januari t/m zondag 20 januari 2019

Mini-skireis Kirchberg

dinsdag 15 januari t/m zondag 20 januari 2019

4 dagen skiën in een sneeuwzekere periode van het jaar. Dit seizoen hebben we weer een nieuwe bestemming, die ligt in het hart van de
Kitzbüheler Alpen. Naast de vele ski mogelijkheden biedt dit gebied ook leuke après-ski. Het authentieke dorp Kirchberg is populair en er is altijd wat te beleven. Het centrum heeft een middeleeuws kerkje omringd door vele winkels, hotels en kroegjes. Beroemd is bijvoorbeeld de Eisbar (voorheen de beruchte Londen Pub).

Jij gaat toch ook mee!

Highlights:

• 4 dagen skiën/boarden
  • nieuwe bestemming
  • nieuw hotel met o.a. sauna’s
  • skibus voor de deur
  • veel ski-mogelijkheden
  • leuke après-ski kroegen

Skigebied

De Kitzbüheler Alpen liggen in het oosten van Tirol en het westen van het Salzburgerland. Beroemde bestemmingen als Wilder Kaiser – Brixental (Skiwelt) en Saalbach liggen in deze regio. Sinds een aantal jaren kun je een super skicard kopen, die in 23 verschillende skiregio’s geldig is. Deze skipas is optioneel, gelukkig is er ook een skipas voor de regio beschikbaar. Voor een relatief kleine toeslag kun je upgraden naar deze superpas.

Het skigebied van Kirchberg heeft 170 kilometer pistes. Het is een perfecte bestemming voor skitochten van dorp naar dorp waarbij je volop keuze hebt uit blauwe en rode pistes. Daarnaast zijn er gemarkeerde skiroutes in alle moeilijkheidsgradaties, een funpark en mooie tiefschnee afdalingen. Tussen Kirchberg en Aschau kun je met Ki-West gondel direct de pistes van Westendorf en Brixen im Thale bereiken. Je kunt ook met de skibus in minder dan 10 minuten naar Brixen im Thale rijden. Daar kun je met de gondellift de 280 km aaneengesloten pistes van Skiwelt bereiken en bijvoorlbeeld naar Scheffau of Ellmau skiën.

Geef je als voorbereiding op voor onze sneeuwfittraining in de duinen.

Bekijk het skigebied van Kirchberg in detail

Hotel

We logeren in Lifthotel Aschaber. Het is een 3 sterren-hotel en is rustig gelegen aan de rand van Kirchberg. Op 300 meter afstand van de Maierliften en het centrum op 500 meter. Het hotel biedt een groot ontbijtbuffet, ’s avonds een 3-gangen keuzemenu. Verder heeft het hotel een aantal wellnessactiviteiten (300 m² inclusief Ruheraum, 2 x Sauna, 2 x Dampfbad en Infrarotkabine), huisbar, lounge en 2 liften. De skibus stopt voor de deur.

… de aankomst bij het hotel was ’s ochtends om 7.30 uur. Een aantal enthousiaste reizigers hielpen de buschauffeur met het lossen van de tassen, ski’s en skischoenen, terwijl de reisbegeleiders alvast het hotel ingingen om e.e.a. te regelen. Na het ontbijt en omkleden in de receptie en skiruimte konden wij genieten van een heerlijke skidag …

René

Reissom

De prijs voor een 2-persoonskamer bedraagt € 435,- per persoon. Een 1-persoonskamer kost € 495,-. We kunnen je als alleenreizende ook – zonder meerprijs – indelen op een meerpersoonskamer.

In deze reissom is inbegrepen:

• een pré-unie voorafgaand aan de reis,
  • vervoer per Royal Class bus (opstapplaats Leiderdorp),
  • verblijf in 2-persoonskamer met ontbijt en diner
  • reisbegeleiding,
  • fooien en toeristenbelasting,
  • een reünie, enkele weken na de reis.

Geef bij boeking op welke skipas je wilt. Een 3-daagse Kirchberg – Kitzbüheler Alpen skipas kost € 160,- en een 4-daagse pas € 202,- (inclusief € 2,- borg). Een 3-daagse Super Ski Card kost € 168,- en een 4-daagse € 214,- (inclusief € 2,- borg).

Reisbegeleiding

Bram Verweij

reisbegeleider

tel. 071-5154503 of 06-54256850

Jaap Rietdijk

reisbegeleider

tel. 06-55588621 (na 19.00 uur)

Wil je ook gezellig mee op reis, maar ben je nog geen lid?

De Rijnlandse Skivereniging is een gezellige club. Wij organiseren onze skireizen zelf met eigen mensen, vrijwilligers, die daar veel ervaring in hebben. De vereniging bestaat al 52 jaar. We hebben leden die zowel jong als oud zijn.

Diversiteit, familiegevoel

Verslag van de Mini-skireis 2018

… een van ons wil vandaag minimaal de 50 km aantikken. Zelfs de zwarte piste is geen probleem. Het begint zachtjes te sneeuwen en het zicht wordt duidelijk wat minder. Het gaat nog wat harder sneeuwen en je ziet niet veel meer, eerst maar een kopje koffie dan weer door. Onderweg wil er een nog even off piste proberen, wat toch geen succes is. Toch weer veder. Het wordt nu zo mistig en we besluiten toch maar richting Gerlos te gaan. Onderweg even een stop en een van ons vindt zowaar een zonnebril. Onder aan de piste besluiten we om eerst maar wat te eten en kom ik er achter dat ik mijn zonnebril ben verloren. We kijken even naar de gevonden zonnebril en komen er achter dat dit mijn zonnebril is. Hoe is het mogelijk? Het gaat nog wat harder sneeuwen en gaan nu richting Gerlos, het begint nog harder te sneeuwen en je ziet nog minder: je skiet inmiddels van paal tot paal. Uiteindelijk komen we toch bij de gondel die ons naar beneden brengt en waar we kunnen zien hoeveel km we uiteindelijk gemaakt hebben. Groot is onze blijdschap als blijkt dat we ondanks de weersomstandigheden toch nog 54 km aan piste km gemaakt hebben.

Foto’s Mini-skireis