Vrijdag 15 maart t/m zondag 24 maart 2019

Les Arcs La Plagne

Les Arcs / La Plagne, Frankrijk

vrijdag 15 maart t/m zondag 24 maart 2019

Een fantastische skireis naar het veelzijdige gebied “Paradiski” met veel pistekilometers, mooie lange dagen en een grote kans op een heerlijke maartse zon! Het skigebied met deze paradijselijke naam omvat de gebieden Les Arcs, Peisey, Vallandry en La Plagne. Het hotel kun je skiënd bereiken en verlaten en heeft een mooi groot zonneterras met uitzicht op de Mont Blanc om volop te genieten van je vakantie.

Jij gaat toch ook mee!

Highlights:

• Groots skigebied
  • Sneeuwzeker
  • Mooie tochten
  • Skiën van en naar het hotel
  • Lange skidagen
  • hotel met klein zwembad en groot zonneterras met uitzicht op de Mont Blanc.

Skigebied

Paradiski is ‘het’ skigebied in de Savoie van La Plagne en Les Arcs en telt 2 toppen boven de 3.000 m en 425 pistekilometers. Het beslaat ook Peisey en Vallandry. Met de “Vanoise Express” zweef je van Les Coches naar Plan Peisey. Er zijn mooie brede pistes voor de beginnende skiër, alsook pittige zwarte buckelpistes en mooie off-piste afdalingen voor wie geen uitdaging te gek is. Elke type skiër komt in deze week royaal aan zijn/haar trekken. Zelfs parapenten en op je skies landen in de sneeuw behoort hier tot de mogelijkheden.

Geef je als voorbereiding op voor onze sneeuwfittraining in de duinen.

Bekijk het Paradiski-gebied in detail

Hotel

We verblijven in berghotel Emeraude in Vallandry Les Arcs met een vriendelijke staf. Dit is een 3-sterren hotel met goede kamers. We bieden dit hotel aan inclusief een wijnarrangement bij het diner. Het hotel beschikt over een zwembad en een stoomcabine. Vanuit het hotel ski je naar de 50 m lager gelegen skilift. Ook terug kun je skiënd het hotel bereiken. Dankzij de lange dagen blijft er regelmatig tijd over om nog op het terras te genieten van de zon en een heerlijk drankje. In de ruime bar met lounche zitjes en genoeg kaarttafeltjes, is het ook ’s avonds gezellig vertoeven.

“En wat een mooie dag was het weer. Wat is het hier boven prachtig! Na een korte, op deze hoogte nog een aardige inspannende klim, staan we op 3.220 meter hoogte en heb je een nog mooier uitzicht op een bergketen, waar de Mont Blanc ver boven de rest uitsteekt. Hoeveel foto’s zullen hier wel niet gemaakt worden?”

Nel

Reissom

Voor deze reis geldt een aantrekkelijke pakketprijs inclusief skipas. De prijs voor deze reis voor een verblijf op een 2-persoonskamer is inclusief een skipas van 7 ½ dag. Voor 14- t/m 64-jarigen reissom inclusief 7 1/2-daagse skipas € 1.110,-. Voor 65- t/m 74-jarigen bedraagt de reissom inclusief 7 ½ -daagse skipas € 1.056,-. Voor 75 jarigen en ouder is de reissom € 1.013,-inclusief een 7 1/2-daagse pas. Mocht je niet willen skiën, neem dan contact op met een van de reisbegeleiders.

Er is een zeer beperkt aantal 1-persoonskamers beschikbaar en daarvoor betaal je een toeslag van € 195,-. We kunnen je als alleenreizende ook – zonder meerprijs – indelen op een meerpersoonskamer.

In deze reissom is inbegrepen:

• een pré-unie voorafgaand aan de reis,
  • vervoer per Royal Class bus (opstapplaats Leiderdorp),
  • verblijf in 2-persoonskamer met ontbijt en diner
  • skipas voor 7 ½ dag ingaande op de middag van aankomst
  • reisbegeleiding,
  • fooien en toeristenbelasting,
  • een reünie, enkele weken na de reis.

Mocht je niet willen skiën, neem dan contact op met een van de reisbegeleiders.

Reisbegeleiding

Anita Raak

reisbegeleider

tel. 010-4795240 of 06-14496246 (ma-vrij na 19.00 uur)
Victor Nihot

reisbegeleider

tel. 0252-222214 of 06-22499432

Wil je ook gezellig mee op reis, maar ben je nog geen lid?

De Rijnlandse Skivereniging is een gezellige club. Wij organiseren onze skireizen zelf met eigen mensen, vrijwilligers, die daar veel ervaring in hebben. De vereniging bestaat al 52 jaar. We hebben leden die zowel jong als oud zijn.

Diversiteit, familiegevoel

Reisfragement van de Les Arcs / La Plagne reis 2018

… Direct naar de gondel om de oversteek van Les Arcs naar La Plagne te maken. De rij voor de gondel stond echter zo vol dat omgekeerd werd om tot de koffie eerst wat afdalingen in ons eigen gebied te doen. Ron leidde ons naar een koffietent in een uithoek waar we heerlijke koffie kregen en lekker in de zon op de loungebanken konden rusten. Hierna splitste de groep zich. Ron, Conny en Anneloes bleven in Les Arcs. De rest had het doel nog steeds in ’t oog en begon opnieuw de oversteek voor te bereiden. Bij de gondel dit keer geen grote rij. Direct over en zo snel mogelijk via een aantal liften naar de Roche de Mio. Daar aangekomen eerst een snelle lunch in ‘t zonnetje. Daarna de oversteek naar de Glacier de Bellecôte. In bijzondere liftjes, drie naast elkaar aan elke kant met zeer weinig plek om te bewegen, direct helemaal naar de gletsjer. Onderweg de moeilijkheidsgraad van de rode afdaling geïnspecteerd en besloten dat we de uitdaging aan zouden gaan. Nog een stoeltjeslift omhoog en na een paar mooie foto’s op de rand de afdaling gestart. De start viel niet mee, een korte maar wel steile afdaling aan het begin met daarna een paar hoge paden waar Marijke, Angela, Willem en Caroline roetsjend vanaf gingen. Dat was niet best voor de knieën van Marijke helaas! Ook voor John en Sjaak viel het niet mee, Sjaak werd op ‘t pad door een achteruit skiënde skiër omver geskied.
De rest van de route was prachtig. Heel mooi wijds uitzicht, volop zon en prima sneeuwcondities. Echt een heerlijke tocht.
Helaas was het te laat om de blauwe afdaling aan het begin van de gletsjer nog te doen, de terugtocht werd weer aangevangen. Terug in de bijzondere cabineliftjes, en via de discotunnel direct door naar de Arpette, en via de mooie afdaling de “Mont Blanc” terug naar Les Arcs.
Een route om aan te raden! …

Foto’s Les Arcs / La Plagne reis 2019