Hier vind je antwoorden op veelgestelde vragen

Vragen en antwoorden

Veelgestelde vragen aan de Rijnlandse Skivereniging

Wat kost een lidmaatschap?

De kosten van het lidmaatschap van de RSV zijn in het seizoen 2017 – 2018 voor een:

• hoofdlid € 10,-
  • gezinslid € 7,50
  • kinderen van 6 t/m 15 jaar € 5,-
  • kinderen van 5 jaar en jonger zijn gratis.

Ben je nog geen lid van de Nederlandse Ski Vereniging, dan brengen wij € 9,00 extra in rekening, waarvoor wij je als servicelid aanmelden bij de Nederlandse Ski Vereniging (= “bondsafdracht”).

Wij vragen je om een automatische incasso af te geven. Dit is voor onze vereniging erg handig en daarmee maken we het werk voor onze ledenadministrateur een stuk eenvoudiger. Ben je hiertoe niet bereid, dan zijn wij genoodzaakt voor elke hoofdlid en gezinslid € 1,50 extra te berekenen.

Hoe werkt het inschrijven op een reis?
  1. Ga naar: inloggen.
  2. Om misbruik te voorkomen, is het noodzakelijk dat ieder hoofdlid een eigen gebruikersnaam heeft. Deze door jezelf te kiezen gebruikersnaam moet je eenmalig registreren. Klik daarom op dat onderstreepte woord “registreren”.
  3. De eerste keer mag je zelf een gebruikersnaam kiezen. Je krijgt dan direct van ons een wachtwoord toegezonden. Je hebt vervolgens de mogelijkheid je wachtwoord te wijzigen. Wil je later inloggen en ben je je gebruikersnaam en/of wachtwoord vergeten, volg dan de stappen zoals beschreven op de inlogpagina.
  4. Je komt op de “Ledenpagina Rijnlandse Skivereniging” en kiest voor “Reisinschrijving”.
  5. Vul de gevraagde gegevens in en dan kun je jezelf en je gezinsleden aanmelden voor een reis. Je kunt zelf je geregistreerde persoons- en adresgegevens in onze database wijzigen.

Hoe verloopt een reis?

De meeste reizen (behalve de vliegreis) maken wij met een Royal Class bus met toilet en bar aan boord. Het vertrek is ‘s avonds meestal tussen 18.00 en 19.00 uur vanaf de parkeerplaats bij MacDonalds bij de A4 in Leiderdorp en de aankomst de volgende ochtend.
Liftpassen …
We reizen in groepen van 30 – 40 wintersporters per reis. Je kunt dus skiën of boarden in een groepje dat bij je past. Niets moet, alles kan en mag. De een wil wat vaker pauzeren, de ander juist nog even een extra rondje pakken. Dat kan allemaal.
……….
De terugreis met de bus betekent meestal dat je zondagochtend weer terug bent in Leiderdorp.
Enkele weken na afloop van de reis is er een reünie.

Help, ik kan niet zo goed skiën!

Ons advies is dan: neem les in Nederland op een sneeuwbaan of een rollerbaan. Voor beginners raden we aan vooraf les te nemen op een skibaan in Nederland zodat tijdens de reis op locatie in de bergen op een hoger niveau les kan worden genomen. Aan het einde van de reis bestaat dan de kans dat je al tochtjes kunt maken. Een en ander is afhankelijk van de opgedane vaardigheden en je conditie. Mocht je hier vragen over hebben, benader een van de reisbegeleiders!

Als je je techniek wilt verbeteren of je onzekerheid op de piste wilt verminderen: neem les. Alle RSV-leden krijgen 10% korting op een pakket van 6 of meer ski- of boardlessen (niet geldig in combinatie met andere acties) bij Skicentrum Sassenheim. Meld vóóraf dat je RSV-lid bent.

Kan ik ook mijn man en/of andere gezinsleden aanmelden?

Je meldt je aan als lid via www.rijnlandseskivereniging.nl. Je kunt jezelf en andere gezinsleden aanmelden. Per adres wordt 1 hoofdlid ingeschreven en andere personen worden gezinslid.

Waarom moet je je inschrijven vóór een bepaalde datum?
Ontvang korting op ski- en snowboardles
Als je je techniek wilt verbeteren of je onzekerheid op de piste wilt verminderen: neem les. Alle RSV-leden krijgen 10% korting op een pakket van 6 of meer ski- of boardlessen bij Skicentrum Sassenheim (niet geldig in combinatie met andere acties). Meld vooraf dat je RSV-lid bent.
Waar kan ik algemene RSV reisinformatie vinden?

In het kort lees je hier algemene reisinformatie

Reisbegeleiding  Onze reisbegeleiders zijn vrijwilligers die plezier hebben in het skiën/boarden, het leuk vinden om met een groep op stap te gaan en zich willen inzetten voor de organisatie en een goed verloop van de reis. Voorafgaand aan de reis wordt een pré-skibijeenkomst georganiseerd. Hier kun je kennismaken met je reisgenoten en kun je al je vragen stellen over de reis. Enkele weken na afloop van de reis is er een reünie.

Vervoer  Alle reizen, behalve de vliegreis, maken wij met een Royal Class bus met toilet en bar aan boord. Het vertrek is ‘s avonds en de aankomst de volgende ochtend.

Hotel Je verblijft, tenzij anders is vermeld, in een hotel in een 2-persoonskamer op basis van halfpension. Tegen meerprijs kan de RSV op een aantal bestemmingen een 1-persoonskamer aanbieden. We kunnen je als alleenreizende ook – zonder meerprijs – indelen op een meerpersoonskamer.

Reissommen en skipassen De prijzen van de reizen zijn exclusief skipas, behalve bij Les Arcs/La Plagne. Wij vragen je bij boeking op te geven welk type skipas je wilt, zodat wij de skipassen gezamenlijk met korting kunnen inkopen. De kosten hiervan komen op de factuur. Fooien en toeristenbelasting zijn in de reissom inbegrepen.

Algemene informatie Het is mogelijk dat door gewijzigde omstandigheden, zoals bijvoorbeeld een gering aantal deelnemers of sterk gewijzigde vervoerskosten
van de geplande uitvoering moet worden afgeweken. Op de datum “inschrijven vóór” wordt gekeken of het minimum aantal deelnemers is bereikt. Indien dat niet is bereikt, wordt een alternatieve wijze van vervoer overwogen. Als ook dat niet mogelijk is, kan de RSV besluiten een reis niet door te laten gaan. Bij het doorgaan van een reis kunnen na de genoemde datum nog inschrijvingen worden geaccepteerd echter alleen na overleg met en akkoord van de reisbegeleiding. De inschrijving is pas definitief als je aanbetaling is ontvangen. In geval van annulering door de deelnemer blijft het gehele factuurbedrag (reissom en skipas) verschuldigd.

De RSV raadt je sterk aan een reis- en annuleringsverzekering af te sluiten.

Wat staat er in de Reisvoorwaarden van de RSV?

In de reisvoorwaarden kun je onder andere lezen hoe de reisovereenkomst tot stand komt, de regeling omtrent de betaling van de reissom, de reisduur, verzekeringen. Verder staat daar hoe het werkt bij annulering, het wijzigen of niet doorgaan van een reis en nog veel meer. Ga naar de pagina met de Reisvoorwaarden.

Compleet verzorgde reis van deur tot deur

Nieuwe vrienden uit heel Nederland

Je conditie verbeteren met onze trainingen

10% korting op ski & snowboardles in Skicentrum Sassenheim