Actualiteiten

25 mei 2020

Corona en de gevolgen voor ons

Beste mensen, we hopen dat het goed gaat met iedereen en dat degene die ziek is geweest, weer volledig is hersteld. Graag informeren we je over de plannen voor het skiseizoen 2020 – 2021, want we kunnen ons voorstellen dat je met vragen zit nu we met een nieuwe werkelijkheid te maken hebben. In dit actualiteitenbericht proberen we meer duidelijkheid te geven.

Helaas hebben de Coronamaatregelen en onzekerheden die daarmee gepaard gaan ons tot een aantal besluiten gebracht:

1. De Algemene Ledenvergadering wordt niet in mei gehouden maar – als het kan – gelijktijdig met de opening van het nieuwe seizoen op 6 september. Als dat door kan gaan, dan gebeurt dat in de Eendenkooi in Zoeterwoude. Houdt de nieuwsbrieven en website in de gaten daarvoor.

2. Het reisprogramma zal onder voorbehoud van eventuele coronamaatregelen bekend worden gemaakt. Dat kan inhouden dat een reis niet door gaat of dat een reis met minder deelnemers wel door gaat maar dat daar dan een hogere prijs voor moet worden gerekend.

3. Er wordt dit jaar geen boekje met reisprogramma gemaakt. Het boekje kost veel geld en kan na gereedkomen alweer door de coronaontwikkelingen zijn achterhaald. We gaan alles communiceren via de website en jullie over actualiteiten op de website via de nieuwsbrief informeren. De website zal daardoor ook een dynamischer karakter krijgen en vaker op onderdelen worden vernieuwd. Wie echt geen computer, tablet of smartphone heeft, kan het bestuur vragen om een papieren versie van het nieuws. Bel daarvoor de secretaris, René Claringbould, tel. 06-48621168.

4. Hans van der Klaauw, onze voorzitter, blijft in ieder geval aan tot de Algemene ledenvergadering, ook al wordt die nu dus later gehouden dan het plan was.

Blijf gezond allemaal en we zien jullie graag 6 september bij de Algemene ledenvergadering. Vriendelijke groet, het bestuur.

Het voorlopig reisprogramma

Het voorlopg reisprogramma ziet er als volgt uit:

1. St Christina.  8 januari tot  zo 17 januari
  2. Kirchberg 12 jan tot 17 januari
  3. Morzine 15 januari tot 24 januari
  4. Andorra 6 februari tot 14 februari
  5. Canazei 19 februari tot 28 februari
  6. Wagrain 5 maart tot  zondag 14 maart
  7. Trentino 13 maart tot 20 maart.

EXTRA REIS:

8. Lapland  19 februari tot 28 februari (of 26 februari tot 7 maart). Ski en winterbeleving.

De fotowedstrijd

De fotowedstrijd is helaas geen succes geworden. Er zijn zes inzendingen van foto’s gedaan. Echter, geen van de gezonden foto’s voldoet aan de technische specificaties voor gebruik op de website en het boekje voor het reisprogramma. Er kan dus geen winnaar worden aangewezen. Er zat wel een hele mooie bij (vind ik persoonlijk), een foto van Bas van Dijk. Zie zijn foto hiernaast van het “witte kerkje” in de Dolomieten. Altijd een mooie tocht en in tijd een uitdaging om daar naar toe te gaan vanuit St. Christina. Helaas is de resolutie van deze foto – net als die van de andere foto’s – te laag voor professioneel gebruik. Jammer Bas, toch bedankt voor het opsturen. Arnold