Vrijdag 22 februari t/m zondag 3 maart 2019

Canazei

vrijdag 22 februari t/m zondag 3 maart 2019

De skivereniging gaat al weer een groot aantal jaar naar Canazei. Logisch natuurlijk. Canazei ligt in één van de grotere skigebieden van Europa met een superieure ski infrastructuur: heerlijke brede goed geprepareerde pistes en hypermoderne liften. Wanneer je de Alpen overgaat dan schijnt de zon, ook in Canazei. De skivereniging heeft gekozen voor hotel Diana, op loopafstand van de lift. Maar je kan ook met de bus (voor de deur) of met het pendelbusje van het hotel.

Jij gaat toch ook mee!

Highlights:

• 1200 km skipiste
  • 80 km loipes in Val di Fassa
  • dichtbij de liften
  • gastvrij hotel met ontbijtbuffet
  • half pension
  • apres ski in het gezellig plaatsje
  • in Canazei kun je ook winkelen

Skigebied

Dolomiti Superski is met 12 skigebieden, 1200 kilometer piste en 460 skiliften de grootste skiregio van de wereld. Deze twaalf skiregio’s bevinden zich aan de zuidoostkant van de Alpen en liggen middenin de Dolomieten. Alle skigebieden van de Dolomiti Superski zijn toegankelijk met één skipas. Door de ligging staat deze skiregio te boek als uitermate zonnig. Mocht de hoeveelheid sneeuw te wensen overlaten dan kan 90% van de pistes worden besneeuwd.

Tot de skiregio Dolomiti Superski behoren 12 verschillende skigebieden. In het noorden van Zuid-Tirol liggen het Eisacktal, de Kronplatz en de Sextner Dolomieten met de beroemde ‘Drei Zinnen/Tre Cime’. In het zuiden zijn de skigebieden San Martino di Castrozza, Fleimstal, Obereggen en Civetta te vinden. Centraal in de Dolomiti Superski liggen de gebieden Val Gardena, Seiser Alm, Alta Badia, Canazei en Arabba. Dankzij een modern liftennetwerk zijn deze gebieden op elkaar aangesloten en kun je de beroemde Sella ronda skiën. Cortina d’Ampezzo, Val die Fiemme en Carezza Ski liggen aan de buitenkant van de Dolomiti Superski en worden omgeven door het UNESCO Werelderfgoed van de Dolomieten. Van ervaren wintersporter tot beginner, iedereen kan zich hier vermaken.

Canazei is omringd door een woud van naaldbomen en indrukwekkende toppen van de Dolomieten. Het plaatsje zelf is het grootste toeristencentrum van het Val di Fassa. Ondanks de drukke weg dwars door Canazei is het toch een vriendelijk plaats gebleven. Het pistenaanbod in het Val di Fassa is met 145 kilometer pistes groot. Hoog boven Canazei ligt het skigebied Belvedere rondom de Passo Pordoi. Op de top van deze pas ligt een aantal brede rode pistes. De gebieden van Campitello en Val Gardena zijn skiënd te bereiken.

Geef je als voorbereiding op voor onze sneeuwfittraining in de duinen.

Bekijk het Morzine skigebied in detail

Hotel

Hotel Diana ligt aan de rand van het gezellige plaatsje Canazei. Ons hotel beschikt over een kleine gratis sauna en een gezellige bar. De hotelkamers hebben een douche, toilet en TV. Internet is tegen een geringe bijdrage aanwezig. ’s Morgens geniet je van een goed ontbijtbuffet, ’s avonds van een 3-gangen keuzemenu met een saladebuffet. In de buurt ligt een prachtig zwembad. Het hotelbusje rijdt van 8.45 – 10.00 en van 16.00 – 17.00 uur heen en weer naar de lift. De skibus stopt voor de deur.

We logeren in Hotel Les Bruyères waar Annick, Christian en Vincent Deffert ons zullen verwennen. ’s Morgens staat er een heerlijk ontbijtbuffet klaar. Het diner is een culinair hoogtepunt met gratis wijn (1/4 fles pp) of een sapje en het Franse kaasplankje. Naast de traditionele driegangen-menu’s worden we ook verrast met een avondje racletten of vleesfondue. Het hotel heeft een sauna, zwembad en fitnessruimte. Het ligt centraal in het dorp tussen de beide skiliften. De kamers zijn voorzien van douche, WC, telefoon, TV en soms een balkon. De lunch kun je in de gezellige restaurantjes elders in het gebied nuttigen. ‘s Avonds kun je met elkaar napraten, een kaartje leggen of vertier buitenshuis zoeken.

… Opnieuw mijn grenzen verlegd.

En wat een mooie dag was het weer. Koud, maar geen wind en een zonnetje erbij. Nu moe en voldoen aan de glühwein en met de anderen in de groep elkaars avonturen delen.

Dat is het mooie van een vakantie met de skivereniging!

Liesbeth

Reissom

De prijs voor een 2/3-persoonskamer bedraagt € xxx,- per persoon. Een 1-persoonskamer is € xxx,-. We kunnen je als alleenreizende ook – zonder meerprijs – indelen op een meerpersoonskamer.

In deze reissom is inbegrepen:

• een pré-unie voorafgaand aan de reis,
  • vervoer per Royal Class bus (opstapplaats Leiderdorp),
  • verblijf in 2-, 3- of 4-persoonskamer met ontbijt en diner
  • reisbegeleiding,
  • fooien en toeristenbelasting,
  • een reünie, enkele weken na de reis.

Geef bij boeking op welke skipas je wilt.

Reisbegeleiding

Willem Colijn

reisbegeleider

tel. 071-5413853 of 06-51460558
Gerhard Surink

reisbegeleider

tel. 0172-438668 of 06-11394259

Vindt vooral het plezier hebben met elkaar geweldig!

Wil je ook gezellig mee op reis, maar ben je nog geen lid?

De Rijnlandse Skivereniging is een gezellige club. Wij organiseren onze skireizen zelf met eigen mensen, vrijwilligers, die daar veel ervaring in hebben. De vereniging bestaat al 52 jaar. We hebben leden die zowel jong als oud zijn.

Diversiteit, familiegevoel

Verslag van de Morzine reis 2018

… Maar het leukste is toch om weer met de groep verenigd te zijn op een zonovergoten terras bovenaan de Super-Morzine, waar de RSV zowat de helft van de ruimte geconfisqueerd heeft. Wel last van enige afgunst door de verhalen over zachte en harde pistes, nieuw ontdekte paden, vermiste en teruggevonden groepsgenoten, schandalig dure versnaperingen, het koddige verlaten van de stoeltjeslift met een onbestuurbaar board, de aarzelingen bovenaan de buckelpiste. Een van de hoogtepunten van de dag is ongetwijfeld de avondmaaltijd op hoog culinair niveau, die de reis naar dit gebied extra aantrekkelijk maakt …

Foto’s Morzine reis